Dievų maistas

Yra sakoma, kad nėra blogo maisto, yra tik blogas pasirinkimas. Tikriausiai galime teigti, kad vaisiai – tai dieviškas maistas

Jie keri mus kiekvieną: kvapais, išvaizda, o jau ką bekalbėti apie skonį. Valgydami vaisius patiriame visą gamą pojūčių savo liežuvio receptoriais. Vaisius paprasta vartoti, nes jie nereikalauja gaminimo, juos tereikia nuplauti, nulupti, supjaustyti…o gal dar kas mėgsta pagardų pridėti. Tiesiog tobula ne tik kūnui, bet ir sielai. Vaisiuose gausu įvairių baltymų, mineralinių medžiagų bei vitaminų – sveikam ir harmoningam kūnui palaikyti.

 

 

 

 

OBUOLIAI

Maistinė vertė (1 vid. dydžio): 73 kcal, 3g skaidulų.
Prevencija: obuoliuose yra antioksidantų, kurie vadinasi flavonoidais – jie sumažina tikimybę susirgti diabetu bei astma. Obuoliai taip pat suteikia gaivų burnos kvapą bei valo dantis su kiekvienu kąsniu.

Ar žinojote? kvapas ir skonis slypi obuolio žievelėje. Nelupkite obuolių. Visi vitaminai randasi po odele.

BANANAI

Maistinė vertė (1 vid. dydžio): 105 kcal, 3g skaidulų, vitamino B6, kalio, folio rugšties šaltinis.
Prevencija: 422 miligramų kalio yra banane, bananai iš visų vaisių turi daugiausiai kalio, kuris mažina kraujo spaudimą.
Ar žinojote? žmonėms, kurie yra alergiški lateksui, gali atsirasti nepageidaujamų organizmo reakcijų į bananą, nes juose  yra panašus baltymas.

APELSINAS

Maistinė vertė (1 vid.dydžio): 62 kcal, 3g skaidulų, vitaminų C, folio ir kalio šaltinis.
Prevencija: apelsinas yra puikus folio šaltinis, kuris labai svarbus nėščiosioms moterims apsaugoti naujagimius nuo nervinio vamzdelio uždegimo. Apelsinai taip pat turi hesperidino, kuris sumažina trigliceridų bei cholesterolio kiekį kraujyje.
Ar žinojote, kad po žievele esančioje baltoje odelėje yra tiek pat vitamino C kiek ir pačiame vaisiuje? Neišmeskite šios apelsino dalies.

KIVI

 Maistinė vertė (1 didelis): 56 kcal, 3g skaidulų, vitaminų C, E, magnio ir kalio šaltinis.
Prevencija: kiviuose yra daugiau vitamino C nei apelsinuose. Kiviai gali padėti atstatyti ir išlaikyti kaulų, kremzlių, dantų bei dantenų struktūrą. Kiviai mažina trigliceridų kiekį kraujyje (trigliceridai didina riziką susirgti širdies ligomis).
Ar žinojote? dauguma, valgydami kivius, nulupa odelę, bet kivis gali būti valgomas visas, gerai nuplovus.

 

ARBŪZAS

Maistinė vertė (½ puodelio/125ml): 23 kcal, mažiau kaip 1g skaidulų, vitamino A šaltinis.
Prevencija: arbūzas yra sudarytas 92% iš vandens. Puikus pagalbininkas, valant organizmą. Idealus smaližiams, kovojantiems su viršsvoriu.
Ar žinojote, jog yra valgomos tiek arbūzo, sėklos, tiek ir žievelė? Sėklos valgomos paskrudintos, o žievelę galima marinuoti, troškinti, kepti.

BRAŠKĖS

Maistinė vertė (½ puodelio/125ml): 23 kcal, 1,5g skaidulų, C vitamino šaltinis.
Prevencija: braškėse yra nemažai antioksidantų, kurie pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis. Yra manoma, jog tai padeda mažinti aterosklerozės riziką, gali būti naudinga vartoti, sergant kai kuriomis navikinėmis ligomis, nes mažina vėžinių ląstelių gaminimąsi.
Ar žinojote: braškių skonį ir kvapą sustiprina balzamiko actas. Tobuliausias braškinis desertas: šlakelis balzamiko acto, prinokusių braškių bei vanilinių ledų.

MELIONAS

Maistinė vertė (½ puodelio/125ml): 25 kcal, mažiau negu 1g skaidulų, vitamino A, kalio, folio rūgšties šaltinis.
Prevencija: melionuose yra daug antioksidanto beta – karotino, kuris mažina besivystančios kataraktos riziką. Puikiai tinkantis tiems, kurie laikosi dietų ar valosi organizmą, nes jame yra per pus mažiau kalorijų nei kituose vaisiuose.
Ar žinojote? labai svarbu prieš pjaustant melioną, gerai jį nuplauti, nes bakterijos dauginasi ant vaisiaus paviršiaus.

ANANASAS

Maistinė vertė(½ puodelio/125ml): 40 kcal, 1g skaidulų
Prevencija: ananasuose yra natūralaus fermento bromelino, kuris skaido baltymus ir gerina virškinimą. Bromelinas taip pat gali padėti sumažinti kraujo krešulių susidarymą, vėžinių ląstelių gaminimąsi bei greitina žaizdų gijimą.
Ar žinojote kad, naudodami ananasų sultis, galite marinuoti mėsą?

VYNUOGĖS

Maistinė vertė(½ puodelio/125ml): 53 kcal, mažiau nei 1g skaidulų, mangano šaltinis.
Prevencija: vynuogėse yra antioksidanto – resveratrolio, kuris mažina tikimybę susirgti širdies ligomis, mažina kraujo spaudimą bei kraujo krešulių susidarymą. Resveratrolis taip pat gali padėti sustabdyti krūties, skrandžio ir storosios žarnos vėžinių ląstelių plitimą.
Ar žinojote? tiek raudonas, tiek žalias vynuoges galite užšaldyti ir naudoti kaip spalvotus ledų rutuliukus savo gėrimams, kokteiliams atvėsinti, papuošti. Šaldytos vynuogės suteikia ypatingą skonį gazuotam vandeniui bei putojančiam vynui.

Pasiimkime iš gamtos visas dovanas ir skanumynus!