Pagrindinės 5 klaidos laikantis dietos be glitimo

Šis straipsnis turėtų būti aktualus tiems, kurie jau laikosi dietos be glitimo. Nesvarbu, ar jūs sergate celiakija ar netoleruojate glitimo. Jeigu jums atrodo, kad darote viską, kad jaustumėtės gerai, bet vistiek nepavyksta pasiekti 100% rezultato.

Pagal statistinius duomenis, pateikiame 5 pagrindines klaidas, daromas laikantis dietos be glitimo.

Sunku suprasti, kas iš tikrųjų yra glitimas.

Didžioji dalis visuomenės kažkur girdėjo ar skaitė apie glitimą, bet yra sunku suprasti, kas tai yra. Remiantis duomenimis: paklausus žmonių – kas yra glitimas, dažniausias atsakymas buvo, kad „glitimas yra blogas dalykas ir jo reikia vengti“.
Pagrindinė taisyklė, kurią visiems reiktų žinoti: glitimas yra baltymas, kuris randamas tokiuose grūduose kaip kviečiai, miežiai ir rugiai. Kai į organizmą patenka glitimo, jis gali sukelti tokius simptomus kaip: pilvo skausmai, pūtimas, bėrimas, nuovargis virškinamojo trakto problemos. Žinoma, nepamirškime, kad visi šie simptomai gali pasireikšti ir nuo streso (tikriausiai retas, kuris gyvena be streso ir įtampos). Kaip ir minėjome ankstesniuose savo straipsniuose, vienas ir pagrindinis gydymas yra visiškai atsisakyti glitimo. Tai liečia ne tik tuos, kurie serga celiakija, bet ir glitimo netoleravimą ar jautrumą jam turintiems žmonėms.

Painioja du terminus „be glitimo“ ir „be kviečių“

Vienas iš paprasčiausių pavyzdžių: jeigu jūs norėdami išvengti glitimo valgote šviesią duoną be kviečių, tai nereiškia, kad jūsų duona neturi glitimo. Įsidėmėkite, jei produktas yra pažymėtas, kad jis yra be kviečių, tai dar nereiškia, kad neturi glitimo. Kaip ir minėjome glitimo yra ir kituose grūduose.
Jeigu jūs nesergate celiakija ir nesate jautrus glitimui, bet glitimą išbraukus savo valgiaraščio, jums pagerėjo savijauta ar padailėjo kūno linijos. Gali būti, kad viso to priežastis yra  – jūs pradėjote vartoti rupaus malimo grūdus, kurie sukelia sotumo jausmą, suteikia daugiau energijos, reguliuoja cukraus kiekį ir inuliną kraujyje . Vadinasi, jūsų savijauta pagerėjo ne tik pašalinus iš raciono glitimą, bet tiesiog pakeitus kai kuriuos mitybos įpročius.

„Be glitimo mityba“ lygu svorio metimui

Tikriausiai teko girdėti ar matyti, kai pasaulinės žvaigždės ar net jūsų artimieji, kurie pradėjo laikytis begliuteninės dietos, staiga numetė svorio. Taip nutinka ne dėl to, kad jie nebevartoja glitimo, o atsisakė produktų, kuriuose yra glitimo ir kartu didelis kiekis angliavandenių: sūrūs ir saldūs riestainiai, krekeriai, bandelės, makaronai ir kiti kepiniai. Šiuos produktus dažniausiai pakeičia į begliuteninius sveikus produktus: įvairios begliuteninės kruopos (bolivinė balanda, laukiniai ryžiai), daržovės, kuriuose daugiau ląstelienos, mažiau angliavandenių. Galiausiai jūs jaučiatės daug geriau bei turintys daugiau energijos.

Reklaminis triukas

Nereikia apsigauti, kad jei pradėsite laikytis begliuteninės dietos – jūsų svoris sumažės savaime. Užsienyje jau labai populiarūs produktai su „be glitimo“ ženklu. Kartais tokiuose produktuose yra daug didesnis angliavandenių kiekis negu įprastai. Vienas iš pavyzdžių: pakelis sausainių be glitimo, kuriuose yra po 60 kalorijų kiekviename sausainyje, o tai jau daugiau negu įprastame sumuštinyje.
Kai kurie produktai yra pagaminti iš begliuteninių grūdų, kurie yra išvalomi. Dažniausiai iš valytų grūdų pašalinamos maistinės skaidulos bei kitos naudingos maistinės medžiagos.

Kiekio ir kokybės santykis

Norint jaustis gerai, maistas turi būti subalansuotas visapusiškai, ypač kiekio ir kokybės atžvilgiu.
Jeigu jūs ir vartojate maisto produktus be glitimo, tarkime, bolivinę balandą ar ruduosius ryžius, bet vartojate juos dideliais kiekiais, jūsų svoris vistiek auga. Paprasčiausiai jūsų organizmas nesugeba apdoroti per didelio kiekio maisto, kuris kaupiamas atsargoms.
Jeigu jūs sergate celiakija ar netoleruojate glitimo, turite atsargiai rinktis kiekvieną produktą ir patiekalą, nes glitimas gali „slėptis“ visur. Keletas pavyzdžių: jo gali būti jūsų kosmetikoje – ypač lūpų dažuose, gali būti jūsų salotų padaže, ar net maisto papilduose, dantų pastoje ir pan.
Valgykite tiek, kiek jūsų organizmas pajėgus apdoroti bei valgykite tokį maistą, kuriame nebūtų net glitimo pėdsakų. Tokiu atveju garantuojame 100% gerą savijautą.


Šaltinis