Teisingi pusryčiai – mūsų dienos kokybės pradžia

Yra senas geras posakis, kurį visi žinome – pusryčius pats suvalgyk, pietus su draugu pasidalink, o vakarienę priešui atiduok.

Pus­ry­čiai – tai pir­ma­sis die­nos val­gis, ku­ris svar­bus ir vai­kams, ir suau­gu­siems, kurie turėtų būti tikras energijos  šaltinis įsibėgėjančiai dienai. Jie padeda palaikyti aktyvią fizinę ir protinę veiklą. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad žmonės, kurie rytais pusryčiauja, valgo sveikus ir naudingus produktus mūsų organizmui:
• lengviau išlaiko sveiką svorį;
•turi daugiau energijos;
• sugeba geriau sukoncentruoti dėmesį;
•turi geresnę atmintį;
•patiria mažiau nelaimingų atsitikimų;
•turi mažiau sveikatos sutrikimų;
•sekasi geriau darbe ar mokykloje.

Valgydami subalansuotus pusryčius, aprūpinsite visas organizmo sistemas ne tik energija, bet ir būtiniausiomis, vertingomis maisto medžiagomis – angliavandeniais, baltymais, riebalais, vitaminais, mineralais, mikroelementais, biologiškai aktyviomis medžiagomis. Pusryčiams rinkitės kuo natūralesnius produktus. Puikiai tinka įvairios košės, tamsi duona su grūdais, baltymų turintys produktai. Paįvairinimui įtraukite mėgiamas daržoves ar vaisius, kurie turi vitaminų, mineralų ir skaidulų.

Su pusryčių lėkšte po pasaulį: pažvekime ką valgo įprastai pusryčiams kitos šalys : 

Anglija: šoninė, dešrelės, pomidorai ar keptos pupelės, kiaušinienė ir skrudinta duona su uogiene, arbata su grietinėle.

Prancūzija: prancūziškas batonas ar rageliai, sviestas, uogienės, kava ir pienas.

Vokietija: bandelės, sviestas, džemas, kumpis, minkštai virti kiaušiniai ir kava.

Amerika: kumpis, mažos dešrelės, kiaušinienė ir keptos bulvytės, blynai su klevų sirupu, kava, energetinis gėrimas

Danija: Skrudinta duona, bandelė, virti kiaušiniai, kumpis, sviestas, daniškas sūris, džemas, kava, kondensuotas pienas, košės.

Norvegija: duonos riekelė, sviestas, mėsytė, rūkyta žuvis, sūris, virti kiaušiniai, uogienė, kava.

Izraelis: kiaušiniai ir „Izraelio“ salotos, kava.

Belgija: šviežios duonos riekės, mėgstama uogienė ar riešutinio kremo, kava, kakava, vaisių sultys.

Ispanija: puodelis kavos, ragelis, skrudinta duona, tradicinis skanėstas – plikytos tešlos lazdelės, apibarstytos cukrumi.

Italija: ekspreso kava ar kapučino.

Egiptas: pupos, pupų pyragaičiai, kiaušiniai, marinuotos daržovės, sūris, džemas.

Turkija: sūris, pomidorai, lavašas, duona su medumi ar uogiene, kiaušiniai, stipri karšta arbata.

Japonija: ryžiai, žuvis, sojų pastos sriuba, minkštai virti kiaušiniai, daržovės, makaronai.

Kinija: patiekalai pagaminti iš kiaulienos, vištienos, makaronų, vaisių, ryžių miltų pyragėliai.

Meksika: „menudo“ – patiekalas iš galvijų visaus organų.

Indija: pusryčiai sudaryti iš kelių patiekalų: duonutė, ryžiai, daržovių troškinukas, paplotėliai iš rupių miltų, saldinta arbata, balinta kava.

Lenkija: duona su pjaustyta mėsa, dešra, pomidorai, sūris ir marinuoti agurkai, varškė, kava, arbata, pienas.

Ir galiausiai Lietuva: senas, geras, visiems žinomas „buterbrodas“ 🙂